exercitiu practic de relaxare

Gaseste-ti o pozitie comoda, culcat sau in orice alta pozitie care ti se pare confortabila, inchide-ti ochii si incearca sa iti calmezi respiratia.  Lasa-ti bratele si picioarele sa se relaxeze tot mai mult. Respira! Inspira si expira! In timpul inspiratiei, spune-ti in gand cuvintele: „Inspir calm, relaxare”. In timpul expiratiei rosteste  mental cuvintele „Expir oboseala, tensiune”.

Fa o scurta pauza intre  inspiratie si expiratie.  Este recomandat  sa respiri abdominal  (sa vezi abdomenul ridicandu-se, iar nu pieptul si umerii).  Fa aceasta de cateva ori dupa care generalizeaza  senzatia de relaxare spunandu-ti:  „Calmul ma inunda tot mai mult… Intregul meu corp este destins si relaxat.  Bratele mele si picioarele mele devin grele, tot mai grele… Sunt foarte calm si linistit.”

Fa acest exercitiu de cate ori te simti incordat, acordand o mare importanta inspiratiei si expiratiei, inspirand si expirand rar si prelung. Vei observa   (pentru fiecare este diferit) ca un anumit ritm al fluxului respirator antreneaza o anumita stare mentala.

Identifica-ti ritmul respirator care te relaxeaza!

Ce observi?

 

p.s. la mine a fost foarte funny pana am reusit sa ma concentrez sa o fac asa cum trebuie … asa ca nu te agita daca nu iti iese din prima sau te apuca rasul 🙂 ; stii si tu … repetitia este mama invaturii, iar prin perseverenta si motivatie ajungi unde iti doresti 😉 .

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: