sa spui sau nu ce ai pe suflet … sau … asertivitatea intr-o situatie conflictuala

M-am certat cu unul dintre cei mai buni prieteni ai mei fiindca amandoi am tinut in noi nemultumirile care ne macinau pana cand nu am mai putut face asta; amandoi eram foarte obositi, stresati … si nu ne-a trebuit mult sa izbucnim desi ne-am propus o conversatie civilizata in urma cu cateva zile… 😦

El este mai in varsta decat mine; mi-ar putea fi tata…

Nici acum nu imi dau seama cum am ajuns noi sa ne certam asa; am ajuns la reprosuri si vorbe foarte urate ( pe care fiecare dintre noi le alimenta, fiindca nu vroia sa se lase – tensiunea era deja prea mare ) .

Ne-am oprit amandoi la un moment dat fara nici o vorba, insa privirile noastre spuneau tot: regrete de ambele parti pt ca am ajuns pana aici.

A doua zi mi-am cerut scuze ( in suflet, pe de o parte ma simteam eliberata fiindca ii spusesem ce aveam pe suflet, dar pe de alta ma simteam foarte prost fiindca a fost nevoie sa ne certam pt a ne vorbi despre ce ne doare); inca ma mai simt prost fata de el si fata de mine; ar fi trebuit sa las de la mine si sa ma opresc, nu sa alimentez reprosurile…

Cateva zile abia ne-am vorbit; acum ne intelegem bine, insa mai e o urma din ce a fost fiindca avem grija cum ne vorbim.

Un raspuns asertiv pt situatia respectiva ar fi fost: Calin, ai putin timp sa discutam? Sunt cateva aspecte pe care am vrut sa le discut de ceva vreme cu tine… ; daca ajungem sa discutam mai aprins sa ma retrag, sa luam o pauza pana ne linistim si sa reluam discutia cand suntem disponibili afectiv si temporal amandoi.
Si … sa nu discutam cand suntem rupti de oboseala si iritati, fiindca rezultatul nu ar fi cel pe care l-am vrea noi.

Am invatat pe pielea mea ca uneori e de preferabil sa pui in fata respectului conversatia directa si la subiect atunci cand apare nemultumirea, nu la x zile dupa. Din respect fata de Calin am tinut in mine nemultumirile, cu atat mai mult cu cat e si mai in varsta decat mine si nu a fost bine pentru ca am rabufnit intr-un moment total nepotrivit …

1 comentariu »

  1. Andreea Chiorean Said:

    Cearta a trecut, dar ranile au ramas pentru amandoi…
    Bate un cui intr-un lemn (echivalent cu cearta voastra), apoi scoate cuiul (v-ati impacat), insa daca te uiti atenta….gaura tot a ramas (ranile vorbelor adresate intre voi).


{ RSS feed for comments on this post} · { TrackBack URI }

Lasă un răspuns

